snel geld lenen goedkoop geld lenen * Direct geld lenen * Geld lenen * Geld lenen * Geld lenen * Geld lenen * Geld lenen offerte * Geld lenen online * Geld nodig? * Goedkoop geld lening * Hoeveel kan ik lenen? * Info over lenen * Krediet informatie * Kredietverstrekkers * LeenZaken * Lenen * Lenen * Lenen met bkr * Lenen voor beginners * Lening * Postbank.nl * Rabobank - Lenen * Snel geld lenen site nl * Studenten leningen * Zonder problemen lenen * Amstelgeld * BKR financiering * Bkr geld lenen * Direct geld lenen? * Geld lenen bkr notering * Geld lenen zonder BKR * Geld lenen zonder BKR * Geld lenen zonder BKR * Goedkoop geld lenen * Goedkoop geld lenen? * Lenen * Lenen met bkr * Lenen met bkr * Lenen met bkr codering * Lenen negatief BKR * Lenen zonder BKR * Lening Negatief BKR * Lening zonder bkr * Problemen met lenen * TNS Direct Geld * Voorschotlening * geld lenen * lenen zonder bkr

Bezwaar parkeerboete loont

Het loont om een bezwaarschrift in te dienen tegen een parkeerboete. De helft van de klachten wordt door parkeerdienst Cition uiteindelijk gegrond verklaard.

Het afgelopen half jaar kreeg Cition maar liefst 14.500 bezwaarschriften te verwerken. Over heel 2009 kreeg de parkeerdienst 23.000 klachten binnen. De absolute cijfers zijn hoger omdat het voormalige stadsdeel Oud-Zuid sinds dit jaar bij het werkgebied hoort. Relatief is er een heel lichte daling te constateren.

Volgens woordvoerder Tomas Scheen leidt acht procent van alle bonnen die worden uitgeschreven tot een bezwaar. "Je kunt uit deze cijfers niet concluderen dat we ons werk niet goed doen. Wanneer een kaartje op de grond waait of niet duidelijk zichtbaar is, kunnen we dat achteraf niet controleren. In de meeste gevallen gunnen we de burger dan het voordeel van de twijfel. Maar iedereen zal begrijpen dat ook vaak een van iemand anders gekregen kaartje wordt opgestuurd. Indien we merken dat er één specifiek iemand wel erg veel gebruik maakt van deze mogelijkheid, worden we uiteraard terughoudender."

Ombudsman

De Ombudsman van Amsterdam roept overigens op vooral te blijven klagen. Volgens woordvoerster Valerie van de Flier betreft het aantal mensen dat bij de Ombudsman terecht komt, slechts het topje van de ijsberg. "De meeste burgers zijn vaak voor die tijd al afgehaakt. Dat is jammer, want hoe meer klachten, hoe sterker we staan tegen zo'n dienst als Cition."

Vorig jaar waren uiteindelijk 90 mensen zo volhardend om door te vechten tot bij de Ombudsman. "Maar wij weten dat één klacht bij ons staat voor 100 mensen die hetzelfde probleem hebben. Het proces van klagen is lang. Mensen moeten eerst bij Cition zelf aan de bel trekken, dan een bezwaarschrift indienen en vervolgens nog eens naar ons toe. De meesten denken dan: 'die paar tientjes zijn mijn tijd ook waard' en betalen dan maar."

Van de Flier weet nog wel een schrijnend voorbeeld uit de stapel dossiers over de parkeerdienst. "Een vrouw wilde betalen in een 10-cent gebied. De meter was daar stuk en ze liep naar een andere. In die tijd kreeg ze een bekeuring. Ze sprak de controleurs aan en die constateerden dat de automaat inderdaad kapot was en dat de motorkap van de auto nog warm was. En toch kreeg ze een boete. En dat in een gebied waar je voor tien cent kunt parkeren! En dit soort dingen gebeurt dus vaak. Wij hopen dan ook dat de mensen echt doorzetten met hun klacht."
geld lenen, leningen en hypotheek zonder bkr crediet ingbank rabobank snel geld lenen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten