snel geld lenen goedkoop geld lenen * Direct geld lenen * Geld lenen * Geld lenen * Geld lenen * Geld lenen * Geld lenen offerte * Geld lenen online * Geld nodig? * Goedkoop geld lening * Hoeveel kan ik lenen? * Info over lenen * Krediet informatie * Kredietverstrekkers * LeenZaken * Lenen * Lenen * Lenen met bkr * Lenen voor beginners * Lening * Postbank.nl * Rabobank - Lenen * Snel geld lenen site nl * Studenten leningen * Zonder problemen lenen * Amstelgeld * BKR financiering * Bkr geld lenen * Direct geld lenen? * Geld lenen bkr notering * Geld lenen zonder BKR * Geld lenen zonder BKR * Geld lenen zonder BKR * Goedkoop geld lenen * Goedkoop geld lenen? * Lenen * Lenen met bkr * Lenen met bkr * Lenen met bkr codering * Lenen negatief BKR * Lenen zonder BKR * Lening Negatief BKR * Lening zonder bkr * Problemen met lenen * TNS Direct Geld * Voorschotlening * geld lenen * lenen zonder bkr

Sociale dienst met alarmknop op pad

Medewerkers van sociale diensten kunnen voortaan met een speciale alarmknop hulp inroepen als ze tijdens huisbezoeken in gevaar komen.

In de gemeenten Den Haag, Sittard-Geleen en Capelle aan den IJssel en bij een Tilburgse woningbouwvereniging start een proef van een jaar met dit mobiele alarmsysteem. Het moet personeel beter beveiligen tegen agressieve klanten en het veiligheidsgevoel onder medewerkers versterken.

,,Met een druk op de knop staat er heel snel politie voor de deur. Daardoor hoef je ook niet meer met twee medewerkers huisbezoeken af te leggen, maar kan iemand dat alleen doen,'' legt bedenker Aad Klaassen uit.

De anti-agressietrainer en oud-medewerker van de sociale dienst in Rotterdam deed zijn idee op in bejaardencentra. Hier zag hij ouderen die om hun nek een noodknop droegen. In geval van calamiteiten konden zij die indrukken. Verplegers zagen dan direct wie er in gevaar was.

Het mobiele alarmsysteem voor sociale diensten gaat een stap verder, vult een woordvoerder van alarmcentrale Securitas Alert Services aan. ,,Bij een druk op de knop krijgen wij het signaal binnen. Wij zien waar iemand in nood is. Ook is er een geluidsverbinding zodat wij direct kunnen beoordelen of de politie moet worden ingeschakeld.''

Aanleiding voor de maatregel is een onderzoek van de Arbeidsinspectie. Daaruit blijkt dat het merendeel van de sociale diensten personeel onvoldoende beschermt tegen boze klanten, terwijl twee derde van de medewerkers regelmatig te maken heeft met agressie. Veelal gebruiken klanten het fysieke en verbale geweld om hun zin te krijgen, zoals het hervatten of krijgen van een uitkering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten